İpek Yolu (silkroad)

İpekyolu Çevrimiçi







































İpekyolu
Joymax
Co.
Geliştiren(ler)JOYMAX CO.
DağıtıcıJOYMAX CO.
PlanlayanJOYMAX CO.
Çıkış Tarihi2005
TürMMORPG
ModeMMO
Reytingnone
PlatformWin 98/me/2k/XP
Sistem GereksinimleriIntel Pentium 3 800Mhz
cpu,256Mb ram,3d grafik hızlandırıcılı geforce2 vga,DirectX 9.0b ve uyumlu ses
kartı,3.0Gb boş hdd alanı,internet bağlantısı.
KullanımKlavye,mouse



İpekyolu Çevrimiçi (SRO ya da Silk şeklinde
de adlandırılır) bir devasa çoklu oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunudur.(MMORPG)
yakın geçmişte beta
testleri
aşamasını bitirmiş,şubat 21'de altın seviyeye geçmiş(full sürüm) ve
tamamen bedava olarak sunulmuştur.Güney
Koreli
firma JOYMAX
Co.
tarafından sunulmaktadır. Oyunda ana tema olarak alınan konu ise İpekyoludur.




Özet


İpekyolu'nun temel olarak odaklandığı tema kervancılıktır. Oyun 20. seviyeden
sonra oyuncuların 3 farklı meslekten birini tercih etmesine olanak tanır, bunlar
ise tüccarlık(trader), ödül avcılığı(hunter)ve hırsızlıktır(thief). Tüccarın işi
mallarını bir şehirden diğerine olası düşman saldırılarından da koruyarak
taşımaktır. Mallar ticaretinin yapıldığı bir şehirden alınıp bir diğerinde
satılır ve, satılan şehirde bu malların ticareti yapılmadığı için, asıl
değerinden kat kat yüksek fiyata satılır. Bu ise tüccarın zorlu yolculuğuna
verilmiş cömert bir ödül gibidir, fakat tüccarın taşıdığı malların değeri ne
kadar yükselirse yolculuğu bir o kadar riskli hale gelecektir. Bazı oyuncularsa
tüccarları soymak için hırsız rolüne bürünürler. Hırsızın amacı ise tüccarları
öldürmek, malları yağmalamak ve kendi karları için satmaktır. Hırsızlar
genellikle takım oyunu oynarlar, hedeflerini özenle seçip parti veya guild
şeklinde saldırırlar. Avcılar ise bu iki meslek arasında biryerdedir. Onların
hedefi ise hırsızları öldürmektir ve genellikle tüccarlar tarafından
kiralanırlar ve kervan boyunca koruyucu görev üstlenirler. Herhangi bir işi
başarı ile bitirmek karakterimize deneyim puanı kazandırır(experince points). Bu
puanlar mesleğinizin seviyesini yükseltmeye ve karakterinizin mesleği ile
alakalı ekstra getiriler sağlamasına yararlar. Meslekler sabit değildir ve on
dakikada bir değiştirilebilirler. Her nedense, ne zaman hırsız puanı kazansanız
tüccar ve avcı puanı kaybediyorsunuz. Bu diğer kombinasyonlar içinde geçerlidir.
Bu arada oyuna İslami ve Avrupai unsurların da gireceği bir güncelleme de
planlanmaktadır. Bu bize yeni canavarlar, yeni yetenek kağıtları ve yeni
silahlar ve de tahminen yeni başlangıç noktaları sağlayacaktır. Oyunda İslam
liderleri Türk karakterler olarak hazırlanmıştır.



Amaç


İpek yolu diye bilinen bu uzun yolda birçok karakterin farklı amaçları
vardır,macera dolu bu yolda,canavarları öldürerek güç kazanmak,şanını ve ününü
yaymak genel amaçtır.Bununla birlikte aslında bu konu karakterinizi yaratırken
kullandığınız model için çok da önemli değildir.



Topluluk


Oyunun oldukça geniş ve giderek büyüyen oyuncu topluluğu vardır ve yeni
serverlara ingilizce konuşan topluluklar için gayet rağbet görmektedir.İpek yolu
bir MMORPG olarak bütün oyuncuların aynı server ve aynı çevre içerisinde
oynadığı bir oyundur.Oyuncular tek başına veya partilere katılarak
oynayabilir(deneyim paylaşımlılar için 8-experience share-diğeri içinse 4 kişi
olarak),nesnelerini tüccar olarak satabilir,ya da direk takas
edebilirler.Şimdiye kadar oyundaki son durum şöyledir,harita ana şehirlere bağlı
olmak üzere 3 ana bölgeden oluşur bunlar ise Çin, Batı Çin ve Oasis
Krallığıdır,bunlar ise yolculuk edilebilen,savaşılabilen,mağaralar ve eşsiz
canavarların bulunduğu bölgelerden oluşur.İpek yolu büyük bir
dernek(guild)sistemine sahiptir ve bu sistem büyük grupların dernek adı altında
biraraya gelmesini sağlar.Bir dernek üyesi savaşırsa derneğinin seviye
atlamasına yardımcı olacak dernek puanı kazanır ki yeni seviye ile dernek daha
çok oyuncu alabilir ve başka yararları da olur.Bunların yanı sıra dernekçe
ticaret yapmak mümkündür ayrıca düşman dernek de kabul edilinebilir.Normalde
sadece üst seviye oyuncular dernek kurarlar,fakat öte yanda yine de düşük
seviyeli oyuncuların yeteri kadar para sağlaması durumunda konu ile ilgili
NPC(non player charecter-oyuncu olmayan karakter)aracılığı ile dernek kurması
mümkündür.Son zamanlarda parti eşleştirme sistemi de oyuna dahil
edilmiştir.Oyuncular parti listelerine partilerini ekleyip oyuncu arayabilirler
ve bu yolla bir partiye katılmak mümkündür.Parti oluştururken istediğiniz level
sınırını ve partinin asıl amacını belirleyebilirsiniz.Otomatik pot sistemi de
son zamanlarda eklenmiştir.Bu özelliğe aksiyon penceresinden(action window),veya
kısaca "T" tuşuna basarak erişebilirsiniz.Hatta aynı pencereden yine son
zamanlarda eklenen "etkileyici hareket(charming action)"olarak adlandırılan
tuşla da maymununuzu dans ettirebilirsiniz.



Grafikler/Ses


Oyun grafik ve oynanabilirlik açısından oldukça güçlü ve sesler ise
ortalamanın üstünde olarak,eşsiz bir new age stili ile doğu tınıları yakalayıp
oyuna gerektiği ambiyansı ve güçlü temayı veriyor.Neredeyse bütün
meziyetler(skill),ataklar,ve marifetler(abilities)kendine özgü özel animasyonlar
ve seslerle eşsiz bir biçimde donatılmış ve karakter modellemelerine de
özenilmiş.



Karakter Geliştirme


Oyunda karakterlerimizin seviyesine göre ayrı ayrı avantajları bulunan
unsurlar vardır.Bu unsurlar Güç Ustalıklarıyla(Force Masteries-tecniques)direk
ilişkilidir,bunlar:Ateş(fire),Buz(cold),Yıldırım(lightning) ve Güç(force),silah
ustalıkları ise:Mızrak/Büyük Kılıç(Spear/Glavie),Kılıç/Jilet
Kılıç(Sword/Blade),ve Ok(Bow)dur.Sabitlenmiş bir meziyet ustalığı yoktur ve bu
tamamen sizin seçiminize bağlıdır.Meziyetler belirli bir ücret karşılığı geri de
alınabilir.Meziyet puanlarınız ve deneyim puanlarınız birbirinden ayrı olarak
yükselirler,böylece meziyetleriniz seviye atlarken istediğiniz şekilde
geliştirebilirsiniz.Bu arada karakter yaratma size birçok size ayrı ayrı
seçenekler vererek,kadın-erkek,istediğiniz vücut şekli,ve karakteristik
özellikler olan boy ve kilo arasından seçiminizi yapmanıza izin verir.



Deneyim Kazanma


İpekyolunda karaterinizin kazandığı deneyim puanları tamamen sizin bir
kabiliyet üzerindeki en yüksek seviyenizin karakter seviyenizle arasındaki puan
farkıyla ilişkilidir.Bir canavarı öldürdüğünüzde oyun sizin en yüksek kabiliyet
seviyenizi karakter seviyenizle karşılaştırır.Aradaki fark ne kadar büyük olursa
kazanacağınız kabiliyet puanınız artacaktır(böylece kabiliyet puanı biriktirme
denilen şey gerçekleştirmiş olacaksınız--sp farming--ki 1 ve 20 leveller
arasında yapılması önerilir).Eğer aradaki fark az ise karakter seviyeniz için
daha çok deneyim puanı elde edeceksiniz.


Eğer hızlı seviye atlamak istiyorsanız ustalık seviyenizi mümkün olduğunca
yüksekte tutmanız gerekir,fakat unutmayın ki ileri seviyelerde kabiliyet puanı
biriktirmek çok bezdirici bir uğraştır.



Silahlar


3 kategori içerisinden seçebileceğiniz 5 ayrı silah türü vardır,ana
kategoriler ise;kılıç(sword),mızrak(polearm)ve ok'dur.Ok dışında her kategori
kendi içerisinde büyüsel ve fiziksel güçlerine göre ikiye ayrılır.Kılıç
grubunda,Kılıç(sword)daha yüksek büyü hasar gücüne sahipken daha az fiziksel
hasar gücü vardır.Fakat kılıcın alternatifi olan Jilet Kılıç ise daha az
büyüsel,fakat daha çok fiziksel hasar gücüne sahiptir.Aynı şekilde mızraklarda
Büyük Kılıç(glaive)daha çok fiziksel daha az büyüsel hasar gücüne
sahipken,Mızrak(spear)ise daha çok büyüsel ve daha az fiziksel hasar gücüne
sahiptir.Kılıçlara ve Mızraklara nazaran Okların hem büyüsel hem fiziksel hasar
güçleri daha az olmasına rağmen okun menzilli saldırı avantajı vardır.Kılıçların
hepsi tek elle kullanılıyor olmasına rağmen kılıç kullanıcılarının kalkan taşıma
seçenekleri vardır.



Giysiler/Zırhlar


Savunma teçhizatı 6 vücut bölgesine
ayrılmıştır,bunlar;ayaklar,bacaklar,eller/kollar,omuz ve kafa'dır.Oyuncular
bunun yanı sıra 2 büyülü yüzük,1 büyülü kolye,ve bir çift büyülü küpe
takabilirler.(bunla beraber takılar oyuncunun görünümünde bir değişiklik
yaratmazlar).Savunma teçhizatı ise 3 ana bölüme
ayrılır,bunlar;Zırh(armor),Koruyucu(protector)ve Düz Giysi(garment)dir.Zırhlar
en yüksek fiziksel defansa sahip olmalarına karşın en düşük büyüsel savunmayı
sağlarlar ve koruyucular ile karışık giyinilebilirler,Koruyucular ise
dengelenmiş bir fiziksel ve büyüsel defansa sahiptirler ve zırhlarla birlikte
giyilebilirler.Komple olarak giyinilmiş bir koruyucu takım kullanıcıya %10
yürüme hızı ve mana kullanımda %10 azalma sağlar.Giysiler ise koruyucu veya
zırhlarla beraber giyinilemezler,en düşük fiziksel defansa sahip olmalarına
karşın en yüksek büyüsel defans sağlarlar.Takım olarak giyinilen giysiler
kullanıcıya %20 yürüme ve %20 oranında mana kullanımda azalma sağlarlar.Bu üç
tür savunma teçhizatı kendi içlerinde iyi dengelenmiştir ve yapacağınız
tercihler ve farklı kullanım şekillerine, karakterinizin yapısına ve ortama göre
de uyumludur.Teçhizatlar 8 farklı seviyededir ve yedinci seviyeye kadar
NPC'lerden temin edilebilir.Yedinci seviyeden sonra kullanacağınız teçhizatlar
sadece canavarlardan düşürülebilir veya diğer oyunculardan sağlanabilir.



Nesne Pazarı


Oyun ücretsiz olmasına rağmen son zamanlarda nesne pazarı oyuna
eklenmiştir.Oyuncu kredi kartları vasıtası ile resmi siteden belirli ücretleri
ödeyerek oyundaki hesabına oyunda "ipek" olarak geçen değeri aktarır.Belirlenen
"ipek" değeri ile evcil hayvan gibi,deneyim çoğaltıcı belge(exp enhancin
scroll)veya nesne satmak için açacağı dükkanının dekorasyonu değiştirecek kağıt
vs..gibi çeşitli şeyler satın alınabilir.



Nesne Sınıfları


Halihazırda bulunan 4 farklı nesne türü vardır ve bu nesnelerin her biri
kendine has özellikler barındırırlar.



Normal nesneler


Normal,ya da bir başka deyişle "beyaz" nesneler en çok karşılaştığımız
nesnelerdir.Bu kategorideki tüm nesneler npc'lerden temin edilebilir ve kendi
sınıflarının muhtemel en düşük değerlerine sahip olurlar.Örnek olarak,npc'den
satın aldığınız bir silah genel olarak 2 kritiğe sahipken,daha yüksek kritiğe
sahip silahlar kolaylıkla bulunabilirler.C



Sihirli Nesneler (blue, mavi)


Sihirli nesneler bir ya da iki nesne modifiyesine sahip olup,sınırları ise
karakterin ya str int puanlarını yükseltmekten,karakterin anormal
durumlardan(donma,yanma gibi) daha az zamanda sıyrılmasına yardım etmeye
kadardır.Öteki tip modifiyeler ise simya ile sağlanır,o da aşağıda
açıklanmıştır.(alchemy)



Mühürlü Nesneler(seal)


Mühürlü nesneler ise gayet az rastlanan değişikliklerle bulundukları levelin
üstündeki nesnelerin özelliklerine sahip olurlar.Yere düştüklerinde,kendilerine
has görüntüleri onların normal itemlerden rahatlıkla ayırabilmektedir.Çantanızda
ise,mühürlü nesneler yanıp sönerek parlarlar.Her nesne mühürlü olarak
düşürülebilir.Bunlara rağmen mühürlü zırhlar size özel bir görüntü
sağlamayacaklardır,fakat silahlar ve kalkanlar kendilerine özgü bir parıldama
saçarlar.3 değişik seviyede mühürlü nesne vardır,bunlar:Yıldız Mührü:(+5),Ay
Mührü(+10),Güneş Mührü(+15),olarak sıralanırlar.


Yıldız Mührü : Seal of Star(SoS)


Ay Mührü : Seal of Moon (SoM)


Güneş Mührü : Seal of Sun (SoSun)



Dünyevi Olmayan Nesneler(ethereal)


Bu nesnelerin asıl özellikleri tamir edilememeleridir.Bu nedenle
dayanıklılıkları da normal nesnelerden birkaç kat üstündür.Bu nesneler sadece
eşsiz canavarlardan(unique boss)düşürülebilirler.Ve bu yaratıklar bu oyunda
"UNİQUE MONSTER" olarak adlandırılırlar.Örn:Lord Yarkan(lvl 80),tiger woman(lvl
20),uruchı(lvl40).Bunlar orataya geldiklerinde birileri onlara saldırır.ve bu
uniqueler yanlarında canavarlar çıkartırlar.Örn Tiger woman yanında Hep tigerler
ve bunların giantlarını çıkartır



Simya(alchemy)


Simya sistemi oyuncuların nesnelerini kolaylıkla geliştirmelerine olanak
tanır.+1,+2 we daha üzeri nesneleri de hazır bir biçimde canavarlardan
düşürmeniz de mümkündür.Bu artılar gösterildiği değerlerde o nesnenin kaç level
yukarıda özelliklere sahip olduğunu gösterir.Örnek olarak 32 seviye bir kılıcın
+3 modifiyelenmiş hali onu 35.seviyenin özelliklerine sahip olmasına olanak
tanır.Silahlar ve kalkanlar +3'den itibaren beyaz titrek bir ışığa sahip
olurken,+5 nesneler ise mor bir parıldama yayarlar.+7'de mavi bir parıldama,en
yüksek artı seviyesinde yani +9'da ise altın parıldama yayarlar.



Yöntem


Simya yöntemi seçeneği karakterin hareketler(character actions) bölümünde yer
alır.Bir nesneyi yükseltmek için oyuncu nesnesini uygun bölüme yerleştirmesi,ve
yükseltmek istediğini nesnenin türündeki elixir'ini de yanına
yerleştirmelidir.Oyunda 3 tür elixir bulunmaktadır,hepsi de canavarlardan
düşerler we sırayla protector elixirler her tür zırha,aksesuar elixirleri ise
mücevherlere,ve silah elixileri ise sadece silahlara uygulanabilmektedir.Kendi
başlarına her nasılsa başarı oranı nispeten düşüktür.Şans tozları(lucky
powder)her şehirde bakkal npc'lerinden(grocery npc)alınabilir.Fakat burada
dikkat edilmesi gereken şans tozunun derecesidir(grade)nesnenizin derecesine
göre şans tozu kullanmanız gereklidir.


Simyada başarı durumunda nesne bir seviye yükselir.Başarısızlık durumunda ise
nesnenin dayanıklılığını kaybetme,bir o kadar kırılma yani komple kayıp
mümkündür.Başarısızlık yüzdesi ise her başarılı yükseltmeden sonra otomatikman
yükselir.



Nesne Değişiklikleri


Hali hazırda simya ile direk alakalı üç değişik modifiyeli nesne durumu
mevcuttur,bunlar:ölümsüzlük(immortal)dayanıklılık(steady),ve şans(lucky)olarak
ayrılır ve kullanım sayıları önceden üzerlerinde yazılı olduğu gibi
belirtilmiştir.Ölümsüzlük nesneyi başarısız simya durumunda kırılmaktan
kurtarır,dayanıklılık ise başarısız simyada nesnenizin dayanıklılık oranının
düşmesini engeller(durabilty).Şans ise başarılı simya oranını arttırır.



Görevler


İpek yolunda birbirinden farklı birçok görev vardır,hemen hemen hepsi de
görev NPC'sinin sizden istediği şeyler doğrultusunda belirli sayıdaki canavarı
öldürüp istenilen nesneleri NPC'ye götürmektir.Bu görevlerin ödülleri çoğunlukla
para,deneyim puanları,kabiliyet puanları,bazı görevlerde ise belirli
nesneler(bunlar sağlık/mana potları gibi veya silah olabilir)ödül olarak
alınabilir.Görevler sizin canavar daha fazla canavar öldürerek questi bitirme
yolunda daha fazla deneyim puanı kazanmanıza vesile olurlar.Bu görevler sizin
karakter seviyenize göre ayarlanmış olup,hangi bölgelerin sizin seviyeniz için
güvenli olduğunu öğrenmenizi sağlarlar.



Çarpışma


Oyundaki çarpışmalar türünün diğer oyunlarına nazaran daha kullanıcı dostu ve
daha görseller.Karakterin aldığı hasar,saldırı hızı ve menzili karakterin
kullandığı silaha ve karakterin özelliklerine bağlıdır.Bir canavar
öldürüldüğünde oyuncu için para ve nesneler bırakıyor.Bir dakika içerisinde bu
nesneler alınmadığı takdirde diğer bir oyuncu bu nesneleri alabiliyor.Bu özellik
oyuncuların birbirlerinin düşürdüğü nesneleri çalmaktan alıkoymaktadır.Karakter
seviyesi beşi geçtikten sonra karakter öldüğünde bir miktar deneyim puanı
kaybederler ve çoğunlukla doğmak için seçtikleri şehre yeniden
dönerler,alternatif olarak başka bir oyuncu eğer canlandırma yeteneği varsa
ölmüş karakteri canlandırabilir.Eğer bir oyuncu birden fazla kez ölürse
üzerinden nesne düşebiliyor.Karakterler sağlık ve mana kazandıran nesnelere çok
ihtiyaç duyuyorlar.Çıldırma durumu da oyunda mevcuttur(berserker mod),bu durum
eğer oyuncu yeteri kadar canavar öldürmüşse çıldırma bölümü dolar,ve
kullanıldığında karakter parlayan, şeytansı bir canlıya dönüşür,bu karakterin
saldırı,savunma ve hız özelliklerini bir süreliğine yükseltir.Bu nedenle de ya
acil durumlarda,ya da güçlü canavarları öldürmek için kullanılır.Süre dolduğunda
karakter normale döner ve çıldırma bölümü yeniden dolmaya başlar.Karakterlerin
silahlarını güçlendirmek için kullandığı birçok büyü vardır.Böylece silahlar
buz,ateş veya yıldırım ile güçlendirilebilir.Bunlar genellikle karakterin gücünü
yükseltir ve her elementin her canavarda yaptığı etki farklıdır.Bu büyüler mana
puanları kullanır ve kısa sürede biterler.



Önerilen karakter yapıları


a)Güç(STR)Yapıları


"Str/Fire ya da Ice/Glavie": Bu yapı fazlasıyla sağlık puanı ve
fiziksel defansa sahiptir.Güçlü fiziksel hasar verme avantajları ile grup
saldırılarında büyük canavarlara karşı koruyucu lider
pozisyonundadır.
"Str/Fire ya da Ice/Blade": Glavie kullanan yapıya
nazaran daha düşük hasar verme kabiliyeti olmasına rağmen aynı özellikleri
taşır.Kalkan taşıması ise saldırıları önlemek adına bu yapıya avantaj
sağlar.
"Str/Fire ya da Ice/Bow": Grup saldırılarında büyük
canavarları öldürmek için daha iyi bir yardımcı bulamazsınız.Uzaktan yaptıkları
güçlü fakat öteki yapılara göre biraz ağır kalan fiziksel saldırıları ile olay
mahallinden en az hasar ile sıyrılanlar bu yapıda olanlardır.


b)Büyü(INT)Yapıları


"Int/Fire ya da Light/Spear": Bu yapı tahminen oyun içerisindeki en
yüksek hasar gücüne sahip yapıdır.Bu güç 30.seviyede açılan ateş veya yıldırım
saldırıları ile(fire and ligthning nuke) inanılmaz düzeylere
ulaşır.
"Int/Fire ya da Light/Sword": Mızrak kullanan versiyonuna
nazaran biraz daha düşük hasar verse de bu yapı da çok yüksek hasar gücüne
sahiptir.Yine belirteceğimiz üzere kalkan kullanımı avantajları vardır.


c)Melez Yapıları


"2 Int/1 Str": Level atladıkça gelen karakter puanlarından iki
tanesini int özelliğine, 1 tanesini str özelliğine verirler. Büyü güçleri, Güç
(Str) yapılarına göre daha fazladır; büyü(Int) yapılarına göre daha zayıftır.
Aynı şekilde güç özellikleri de Int yapılarına gmre daha fazladır; fakat Str
yapılarına göre daha zayıftır. Karakterin amacı giysi, takı ve silahlarının artı
puanlarından yararlanarak Büyü dengesini %100'e çekmek ve olabilecek en yüksek
güç dengesine sahip olabilmektir.


"2 Str/1 Int": Level atladıkça gelen karakter puanlarından iki
tanesini str özelliğine, 1 tanesini int özelliğine verirler. Büyü güçleri, Güç
(Str) yapılarına göre daha fazladır; büyü(Int) yapılarına göre daha zayıftır.
Aynı şekilde güç özellikleri de Int yapılarına gmre daha fazladır; fakat Str
yapılarına göre daha zayıftır. Karakterin amacı giysi, takı ve silahlarının artı
puanlarından yararlanarak güç dengesini %100'e çekmek ve olabilecek en yüksek
büyü dengesine sahip olabilmektir.


Melez karakterler oyunun başlangıcında yeni başlayanlara önerilmeyen
karakterlerdi. Fakat, oyun sistematiğinin daha iyi öğrenilmesi ile iyi
geliştirilmiş bir melez karakterin de gayet güçlü olacağının farkına
varılmıştır.



Elementler


Elementler 4'e ayrılırlar bunlar;Ateş,Su,Toprak ve Hava'dır.Güç sınıfı size
kendinizi iyileştirme ve edilgen(passive) özellikleri vardır.Ateş sınıfının
sağlam bir hasar gücü vardır ve hedefleri ayrıca yakarlar(belli bir zaman dilimi
içerisinde belli derecede kademeli olarak).Buz nispeten az hasar gücü verir
fakat hedefleri dondurma özellikleri vardır(hedefin saldırı hızını ve fiziksel
hızını düşürür)ve hatta onları tamamen buz kütlesine çevirerek
sabitleyebilirler.Yıldırım elementi ise yüksek bir hasar gücü vardır ve bunun
yanında hedefin savunma yüzdesini düşürürler ki bu da hedefin daha fazla hasar
almasına neden olur.Sürekli saldırı amacı gütmeyen öğretiler saldırı amacı güden
öğretilere benzer özelliklere sahiptirler.Buz öğretileri düşmanı yavaşlatırken
ateş öğretileri hasarı çoğaltır ve düşmanı yakar,yıldırım öğretisi ise hareket
hızını çoğaltır ve hasımın savunma yüzdesini düşürür.Meziyetler nispeten birebir
karşılaşma için dengelenmiştir,fakat belirli meziyetler belirli silahlarla daha
iyi sonuçlar verir ve bu seçimler tamamen kullanıcıya kalmıştır.Elementlerin her
türlü birleşimi ve karışık kullanımı mümkündür ve bu konuda herhangi bir
kısıtlama yoktur DD:D



Birebir Karşılaşma


İpekyolunda birebir karşılaşmalar mümkündür(pvp).Karakter seviyeniz 10
olduktan itibaren NPC'lerden alacağınız farklı tür pelerinlerle şehrin dışında
farklı renkten pelerin giyen biriyle karşılaşabilirsiniz.Pelerin
karşılaşmalarında oyuncu deneyim puanı kazanmaz veya kaybetmez.Seviye 20'den
sonra(ki karşıdaki oyuncunun da 20'den yüksek olması koşulu ile)hiçbir iş
üstlenmeyen veya pelerin giymemiş bir oyuncuyu öldürmek sizi katil yapar.Katil
olduğunuzda isminiz kırmızı yazar,bu sizin öteki oyuncular tarafından
öldürülebilmenize olanak tanır.Eğer bir oyuncu katil durumundayken ölürse
deneyim puanı,para veya nesne kaybedebilir.Farklı işlerdeki
karakterler(ticaretci,avcı,hırsız) birbirlerine saldırabilir ve bu sayede iş
deneyimi,nesne veya para kazanmayı amaçlarlar.



Mağaralar


Downhang Taş Mağarası(downhang stone cave) 4 kata sahiptir,her katta farklı
seviyelerde canavarlar bulunur ve seviye katlar aşağıya indikçe
yükselir.Buradaki canavarlar 61-70 seviyelerindedir.50.seviyeye gelmeden
mağaralara girmek mümkün değildir ve önerilen ise 60. levelden itibaren burada
deneyim kazanmanızdır.Bir öteki mağara düşük seviyeli oyuncular içindir ve Ch'in
Mezarlığındadır(Ch'in Tomb) fakat henüz açılmamıştır.


Görüntüleri izlemek için direkt bağlantı: [1]


Görüntüleri indirmek için direkt bağlantı: [2]



Dış Bağlantılar



Resmi Siteler